Творчість - початок усього існуючого.
Лао Цзи
Педагогічна діяльність, яка є сплавом науки й мистецтва, за своїми компонентами завжди передбачає творчість.
Розвиток сучасної освіти концентрується на підготовці конкурентоспроможних, творчих особистостей. Актуальною є проблема виявлення, розвитку та виховання молодого покоління на всіх рівняхосвітньої системи.
Колись великий А.Ейнштейн висловив дуже цікаву думку: відкриття неможливо зробити, якщо дотримуватись абсолютної логіки. То що ж потрібно хоча б для маленького відкриття, не для всього людства, а хоча б для себе? Відповідь на це запитання досить проста: потрібно мислити творчо, мати добре розвинуті творчі здібності.
А що ж таке "творчі здібності"?
Німецький психолог Е.Фромм казав, що творчість – "це здатністьдивуватися і пізнавати, уміння знаходити рішення в нестандартнихситуаціях, це налаштованість на відкриття нового і здатність до глибокого усвідомлення свого досвіду."
Тому вважаємо, що основними ознаками творчих здібностей є:
Ø Швидкість мислення - кількість ідей, які виникають за одиницю часу.
Ø Гнучкість мислення - здатність швидко і без особливих зусиль зосереджуватися на кількох думках, осмислювати інформацію, отриману з одного контексту, для використання в іншому.
Ø Оригінальність - здатність до генерації ідей, які відрізняються від загальноприйнятих; парадоксальних, несподіваних рішень. Вона пов'язана з цілісним баченням усіх зв'язків і залежностей, непомітних під час послідовного логічного аналізу.
Ø Допитливість - здатність дивуватися, зацікавленість і величезне прагнення нових знань.
Ø Точність - здатність удосконалювати й доводити до кінця свою працю.
Ø Сміливість - здатність сприймати рішення в ситуації невизначеності, не лякатися власних висновків, ризикуючи особистим успіхом і репутацією.
Чи можна сказати, що ці здібності природні, чи вони піддаються впливові середовища?
Один із творців системи вимірювання творчих здібностей –Г.Торренс – сказав із цього приводу, що спадкоємний потенціал не є найважливішим показником майбутньої творчої продуктивності.
Перетворення творчих імпульсів дитини на творчий характерздебільшого залежить від впливу батьків, учителів та інших дорослих. Родина і школа можуть розвинути або знищити її творчий потенціал. Тому, навчиться дитина робити великі й маленькі відкриття чи ні, залежить багато в чому від нас.
Переконана, що творчий потенціал можна розвинути.Робота з обдарованими учнями
Немає коментарів:
Дописати коментар